BLI MEDLEM I VÅR FÖRENING?
Eskilstuna Gymnastikförening
KvAG & Barngymnastik
EGF Elit

Resultat VM 2023 - Antwerpen Belgien
2023-10-11 16:34

Förra veckan klev de svenska damerna in i VM-tävlingen i artistisk gymnastik med fokus på att förbättra insatsen från lag-VM förra året då de kom på 18:e plats. I det svenska laget deltog tre gymnaster från Eskilstuna gymnastikförening: Emelie Westlund, Jennifer Williams och Elina Grawin. Läs hela artikeln: Ekuriren

”Som lag har vi tagit ett jättestort steg idag”

Sveriges lagpoäng slutade på 150,253, en höjning från EM i våras och ett bevis på att landslaget fortsätter att klättra på den internationella scenen. Precis som på VM 2022 slutar Sverige 18:e i lagtävlingen och tangerar därmed den bästa lagplaceringen på ett VM. Förbundskapten Helena Andersson Melander är mycket stolt över lagets prestation.

Svenska Gymnastikförbundet

Intervju med Förbundskapten Helena Andersson Melander: Sveriges Radio

GRATTIS önskar hela föreningen till en fantastisk prestation 🌟🇸🇪

Världscup i Cottbus2023-02-22 17:12